fredag 12 juni 2015

Cut-the-Crap-sommar!

Jag är med på en utmaning som Eli läser och skriver anordnar, som heter Kill hyllvärmare 2.0.. Den består helt enkelt i att läsa böcker man har hemma stående i bokhyllan, som man gärna vill läsa, sneglar längtansfullt på, men som det ändå inte (av någon outgrundlig anledning) blir av att man läser. Eli kallar också denna utmaning för Cut-the-Crap-utmaningen eller Cut-the-Crap-sommar.

För mig består min bokhylla,  om jag ska vara helt och brutalt ärlig, av mestadels olästa böcker. Sorgligt, men sant.

Jag köpte och samlar på mig böcker, massor, från bokreor, second hand-butiker, nyutkommet, så många böcker jag är väldigt sugen på att läsa när jag väl köper dem, men sedan blir de ändå (underligt nog) stående olästa i bokhyllan. Någon som känner igen sig?

Jag ska nu i sommar börja ta tag i denna utmaning, slänga skiten åt sidan och göra det jag egentligen vill: läsa mina egna älskade böcker. Och då och då kanske jag tar en lånebok (har en stooor hög bestående av fjorton låneböcker hemma). I denna utmaning ingår att läsa klassikerna i Lyrans Noblessers utmaning som jag skrev om igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar