måndag 28 juni 2021

Sammanfattning Midsommarläsutmaningen 2021


Midsommarläsutmaningen pågick från torsdag 24/6 kl. 8.00 till 27/6 kl. 20.00.

Jag läste:

  1. Spy x Family, volume 3 av Tatsuya Endo (manga; 200 sidor)
  2. Hemma hela sommaren av Elin Johansson & Ellen Ekman (bilderbok; 32 sidor)
  3. 2039: Framtidshistorier för orädda av Åsa Anderberg Strollo & Andreas Palmaer (novellsamling; 190 sidor)
  4. Wolf Hall av Hilary Mantel (historisk roman; läste sidan 29-31 av 647)
  5. Rött, vitt och kungligt blått av Casey McQuiston (roman; läste de första 283 sidorna av 479)

Sammanlagt antal sidor: 708.

Hemma hela sommaren saknas på bilden. Jag läste den boken på biblioteket.

Jag fortsätter med läsningen av Rött, vitt och kungligt blått under vecka 26 och de sista dagarna i juni. När den boken är utläst återvänder jag till Wolf Hall. Jag försökte slalomläsa under läsutmaningen men det lyckades inte. När jag väl hade börjat med Rött, vitt och kungligt blått blev det den boken jag läste aktivt och jag tog knappt upp Wolf Hall alls. En bok i taget är mer min stil. De/den andra jag läser blir "on-hold" tills jag läst ut en bok helt och kan återvända till den andra/en av de andra, eller ta upp en helt annan bok.

Här är mina andra inlägg om Midsommarläsutmaningen:

Tack till Mia på Mias bokhörna för att du ordnade denna läsutmaning!

5 kommentarer:

  1. Superbra jobbat, Wolf hall är en tjock bok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Mia! Men det blev bara tre sidor lästa i Wolf Hall under läsutmaningen ... Wolf Hall lär jag fortsätta med ett bra tag till. Just nu har jag inte alls läst i den så jag är fortfarande på sidan 31. Det blir att föra över den till juli-läsningen istället.

      Radera
  2. Men jösses så mycket du hunnit läsa! Flow. :)

    SvaraRadera