onsdag 16 mars 2016

Waiting on Wednesday: Naondel av Maria Turtschaninoff

Vem som först kom med "Waiting on Wednesday" vet jag inte, jag har sett det figurera även på svenska bloggar, och därför hakar jag på lite nu och då.

Eftersom jag just har läst ut Maresi och tyckte väldigt mycket om den boken (recension kommer), så blir det här inlägget då jag berättar hur spänd och nyfiken jag är på den fristående fortsättningen. Det är snarare en annan del i "Krönikor från Röda klostret". Bok två handlar inte om samma personer, om jag förstår saken rätt, men den utspelas i samma värld och, kan jag tänka mig, i samma anda som den förra boken. Som undertiteln säger så är i alla fall det Röda klostret fortfarande i centrum, och det bådar gott!

Därför ska det bli så roligt att få köpa och läsa boken Naondel av Maria Turtschaninoff  när den kommer ut i höst. Bilden har jag lånat från Maria Turtschaninoffs blogg, och som ni ser så är det det finska omslaget på boken. Det svenska omslaget är tydligen inte riktigt klart än. Men hur det nu än ser ut, när det blir klart, så ser jag jättemycket fram emot den här boken när den kommer ut på svenska. Förhoppningsvis blir det i höst, precis som den finska versionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar