torsdag 17 mars 2016

Påsk-läsutmaning

Bilden lånad av Mia.
Marie – eller Mia – på Mias bokhörna anordnar en läsutmaning under påsken som hon enkelt nog kallar Påsk-läsutmaning.

Eftersom det är ett slags readathon/läsmaraton, och ingen utmaning som innebär att läsa några specifika böcker, passar jag på att hänga med.

Jag vill gärna läsa under påsken, och varför då inte haka på en tävling?

Utmaningen, eller tävlingen, går ut på att läsa så många boksidor som möjligt, under tiden onsdag 23 mars till och med måndagen den 28 mars, från Dymmelonsdagen till och med Annandag påsk alltså.

Jag håller redan på med Ta kontroll över bokhyllan-tävlingen som pågår under hela mars, men det hindrar mig inte från att löpa en tävling nummer två parallellt.

Redan före mars valde och vrakade jag bland alla mina hyllvärmare och fick ihop en hög på tio böcker. Av dem finns det några kvar.

Just nu håller jag på att läsa The Long War av Terry Pratchett och Stephen Baxter.

Kvar i min att läsa-hög för mars finns:

  1. Soulless av Cail Garringer
  2. Kaninhjärta av Christin Ljungqvist
  3. Irrande falk av Jamil Ahmad
  4. Insurgent av Veronica Roth
  5. The Girl Who Leapt Through Time av Yasutaka Tsutsui

Eventuellt kommer jag att spara den sistnämnda boken av Tsutsui till ett framtida tema, men de fyra andra böckerna tänkte jag försöka att hinna med att läsa under resten av mars.

Just nu är jag på sidan 285 i The Long War; jag har läst 55% enligt Goodreads, och det stämmer nog mer eller mindre, så jag hoppas kunna avsluta både den och en annan bok redan under den här veckan.

Eventuellt hinner jag läsa något mer innan påskmaratonläsningen drar igång, men jag kommer definitivt att ha åtminstone ett par av titlarna ovan kvar när det är dags.

Därför blir detta min läshög för påskutmaningen. Jag återkommer lite längre fram, närmare påsk, med vad det faktiskt blir för böcker som blir kvar för just påskläsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar