söndag 27 mars 2016

Påsktävlingen: dag 3-4: långfredagen och påskaftonen

Långfredagen blev den stora påskfirardagen för mig och min familj. Jag firade med min fästmans familj redan då, eftersom min fästmans syster jobbar resten av påskhelgen. Vid fyra satte firandet igång, men innan dess var det städning och liknande på agendan. Därför blev det ingenting läst förrän sent på långfredagskvällen.

Ändå lyckades jag bättre under långfredagen än under skärtorsdagen. Jag läste från och med sidan 111 till och med sidan 139 i Soulless, och läste därmed 29 sidor.

Påskaftonen blev betydligt lugnare. Förutom promenad var jag mest inne och läste större delen av dagen. Jag hann till och med läsa ut boken. En femma fick Soulless på Goodreads, och jag läste från och med sidan 140 till och med sidan 373 och läste därmed hela 234 sidor under lördagen! Vände totalt på trenden, med andra ord!

Med denna sena rivstart har jag som sagt läst ut Soulless, varav jag läste 49 sidor före tävlingens början. Alltså har jag läst 324 sidor hittills i tävlingen.

Det är inte som jag hade hoppats, men det är heller inte så dåligt. Nu i dag har jag påbörjat Irrande falk av Jamil Ahmad, en bok på endast 169 sidor som jag hoppas läsa ut i dag. I morgon blir det (förhoppningsvis) dags för Insurgent av Veronica Roth. Vi får se hur långt jag kommer i den boken; jag återkommer i morgon med rapport för påskdagen, och i övermorgon för rapport för annandag påsk, samt sammanfattning av hela tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar