lördag 3 juli 2021

Veckans mening, vecka 26 2021: tistlar

Robert på Mina skrivna ord lägger upp veckans mening varje lördag.

Han skriver: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på."

Jag har gjort någon veckas uppehåll men nu hittade jag en mening igen som jag fastnade vid. Det är en bok jag börjat läsa i dag så jag har inte hunnit särskilt långt: De sju morden på Evelyn Hardcastle av Stuart Turton. Det kanske finns fler bättre meningar längre fram, vad vet jag. I alla fall, här är meningen för dagen, från sidan 83 i mitt pocketboksexemplar, en mening som jag just precis läst:

Hennes blick vilar på mig, en vänlighet invirad i tistlar.

3 kommentarer:

  1. det var minsann ingen dålig mening det heller! en förstår precis

    SvaraRadera
  2. Vasst med distans och kyla, känns det som.

    SvaraRadera