onsdag 26 april 2023

Waiting on Wednesday: Skärseld av Leigh Bardugo


Eftersom jag läste Leigh Bardugos Det nionde sällskapet på svenska vill jag vänta med att läsa Hell Bent tills den kommer ut på svenska på förlaget Modernista, titeln blir Skärseld och bokens utgivningsdatum är 2023-08-23. Ganska precis tre månader bort. Men den som väntar på något gott ... Jag hade blandade åsikter och tankar om första boken, men den var såpass annorlunda och speciell och ändå rätt så bra, att jag gärna vill läsa tvåan i serien. Gillar dock böckerna hon skriver om Grisha bättre, dock har jag bara läst den första trilogin. Fast Leigh Bardugo känns som en sådan författare jag gärna läser oavsett ... Kanske blir hon sådan där författare jag köper/läser allt av. Vi får se ... Har du läst något av Leigh Bardugo? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar