söndag 9 april 2023

Halvtid i Påskläsutmaningen

Strax över halvtid i Påskläsutmaningen.

Jag var lite trögstartad under Skärtorsdagen, men kom igång med läsningen under fredagen och läste ännu mer under lördagen. Ändå är det blygsamma siffror om jag jämför med vissa andra läsrapporter jag sett. Fast det är ju dumt att jämföra sig med andra. Huvudsaken för min del är att Påskläsutmaningen får mig att läsa mer än vad jag skulle ha gjort annars. Att jag har kul medan jag läser och att tävlingen ger mig en liten spark i baken att komma igång med läsningen igen.

Skärtorsdag:

Zentangle - Inspirerande och meditativt tecknande - 17 sidor

Långfredag:

Zentangle: sidan 18-28

Kråka av Ted Hughes - läste hela boken, 86 sidor

Skrivet på kroppen sidan 56-83

Sammanlagt sidanatal under Långfredagen: 125 sidor.

Påskafton:

Skrivet på kroppen 84-211. Läste ut boken.

Lästa sidor under Påskaftonen: 128.

Antal utlästa böcker hittills: 2

Kan även avslöja att jag under förmiddagen på Påskdagen läst ut diktsamling nummer två av Ted Hughes, 20 dikter. Fokuserar nu på den längsta av böckerna ovan, Unconquerable Sun av Kate Elliot är på 523 sidor.

2 kommentarer:

  1. Man ska gå efter sitt eget resultat, jag blev bättre än förra året

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i, Mia! Om jag jämför med mig själv hamnar jag precis i mitten. Det gick bättre än 2021 och 2016, men sämre än 2020, de andra åren jag varit med i Påskläsutmaningen. Hoppas det blir fler år framöver! Stort tack för att du ordnat Påskläsutmaningen i alla dessa år!

      Radera