torsdag 25 februari 2016

Bokrean 2016: SF-bokhandeln

SF-bokhandeln hade inte ”för-rea” på samma vis som Adlibris och Bokus. Det fanns böcker att förbeställa, men hela reakatalogen skulle inte finnas på nätet förrän precis dagen före rean. Innan dess fanns bara utvalda titlar att förbeställa. Detta till trots hade jag inga problem att hitta böcker jag ville just förbeställa – nu när jag förbeställde för första gången från Bokus och Adlibris, passade jag på att göra detsamma från SF-bokhandeln, i samma veva (orkade/ville inte vänta).

Det blev tre böcker från SF-bokhandeln som, precis som böckerna från Adlibris, var framme och kunde hämtas ut och komma hem till mig redan under reans första dag, onsdagen den 24/2.

Det blev tre böcker även här:

  1. The Grace of Kings av Ken Liu (länken till pocketversion; bokreavarianten verkar redan ha tagit slut - jag köpte den inbunden för 99 kr). Det var inte länge sedan jag hörde talas om den här boken via rekommendationer på Booktube. När jag sedan läste om bokens handling, kunde jag inte låta bli, nu när den kom på rean. Jag hade redan under januari satt upp den här boken på listan över potentiella böcker att köpa under året (baserad på rekommendationer), så varför inte slå till nu när den så passande fanns på rea?
  2. Eternity's Wheel av Neil Gaiman, Michael Reaves & Mallory Reaves. Bok 1 i serien läste jag i augusti 2012. Tvåan har jag oläst i min bokhylla sedan förra året, och nu skaffade jag mig alltså sista boken i trilogin. I år ska hela serien bli läst – inklusive en omläsning av bok 1! Detta är ungdoms-science fiction när den är som bäst.
  3. The Iron Trial av Holly Black & Cassandra Clare (reaboken har också här tagit slut, jag köpte den för 59 kr; länken leder till bok i fullpris). Det känns som en perfekt kombination och jag har läst och gillat av båda dessa författare separat förut, så varför inte den här boken också? Magi och första boken i en serie. Jag upptäckte precis efter att jag beställt att serien även har börjat översättas på svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar