tisdag 18 mars 2014

Game of Thrones - snart dags för fjärde säsongen!

Fjärde säsongen av Game of Thrones börjar sändas den 6 april. På Wikipedias engelska sida om serien står att den kommer att innehålla inte bara sista halvan av tredje boken, A Storm of Swords utan även delar av den fjärde och den femte boken! Vilket innebär att jag som trodde att jag hade mitt på det torra i och med att jag läst ut tredje boken måste läsa fjärde och femte, A Feast for Crows och A Dance of Dragons också innan det är dags för premiären på C More Series som jag kan följa från teven här hemma. Men det är riktigt tjocka böcker! Vilket gör att jag måste skynda på lite, eller kanske välja att läsa dessa nämnda böcker som sista böckerna i min tio böcker i mars-utmaning. Har hittills läst sju och är inne på åttonde boken. Ska nog läsa någon lite kortare bok som nionde bok och sedan ge mig på Game of Thrones-serien efter det... Vet inte riktigt vad som blir bäst.

Jag vill verkligen läsa böckerna före jag ser tv-serien. Löjligt egentligen, detta. Jag har haft första boken i bokhyllan sedan 2001 och ändå inte kommit mig för att läsa den förrän första säsongen sändes på teve här i Sverige (på Canal+) och då läste jag ikapp och förbi teveserien. Har fått böckerna rekommenderade av vänner hur länge som helst. Samtidigt är det bra att jag inte läst dem tidigare för George R.R: Martin har ju inte avslutat serien än, bara skrivit fem böcker av sju och den sjätte och sjunde boken väntas fortfarande på. Roligt med teveserien men böckerna är bra mycket bättre, vilket gör att jag helst läser dem först. Så nu ska här läsas!

Tredje säsongen visas just nu på SVT och det finns avsnitt på SVT Play för den som vill kika och se vad det här är för något egentligen.

1 kommentar:

  1. Så blir det ofta för mig med, att jag väl läser något för att jag vill ha det läst innan filmatiseringen. Men ett lika bra skäl som något annat :)

    Himla bra serie förresten, både som bok och tv.

    SvaraRadera