tisdag 25 juni 2013

Tre efterlängtade böcker i bokpaket

Jag fick ett efterlängtat bokpaket idag från Adlibris med tre böcker som jag beställt.
  
Av Kim M. Kimselius, "Att skriva med glädje", en bok som jag velat läsa sedan den först kom ut. Hon är en god inspirationskälla till skrivande, Kimselius. Har redan börjat bläddra i boken och ser snabbt att den fungerar bäst som en bok att läsa av nu och då och här och där, än att läsa från pärm till pärm. Men jag kanske ska läsa den från pärm till pärm parallellt med att jag läser annat.
 Den andra boken jag köpte är "Illdåd" av Dick Harrison. Jag har precis läst två böcker jag haft stående i bokhyllan ett tag, Harrisons första böcker i trilogin om Ulvbjörn. De två första böckerna heter "Ofärd" och "Niding", två riktigt bra historiska romaner. Nu ser jag fram emot den avslutande boken i trilogin.

Den tredje boken jag beställde var Neil Gaimans "The Ocean at the End of the Lane". Min favoritförfattare har kommit ut med den första vuxenboken på länge. Klart att jag måste köpa den, och helt nyutkommen är den också. Ska bli så roligt att läsa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar