onsdag 7 december 2016

NaNoWriMo Ate My Soul



I år vann jag!

I forumen på Nationa Novel Writing Month-sidan fanns det åtminstone förra året en underkategori som hette ”NaNoWriMo ate my soul”.

I år var jag inte aktiv i forumen alls, men jag skrev desto mer.

Så pass mycket skrivande blev det att jag faktiskt efteråt verkligen känner att NaNoWriMo åt upp något. Om inte min själ så i alla fall min skrivförmåga och min energi. Enbart tillfälligt, naturligtvis.

Jag gick i mål redan den 25 november. Sedan dess har jag knappt skrivit något alls, några få rader bara.

All energi under november gick åt till att skriva, tänka på skrivande och leva mitt liv med allt annat vad det innebär.

Så jag hann bara med att läsa en enda bok i november, ett seriealbum, som jag läste i slutet av november för att det måste tillbaka till biblioteket.

Och som ni ser har jag inte bloggat alls under november.

Allting annat stannade av.

Nu vill jag ha tillbaka min själ, så nu sliter jag och drar för att få den åter.

NaNoWriMo är över och jag är tillbaka på bloggen.

December är här och med december har jag också börjat läsa igen. Mer om det i ett senare inlägg.

Nu ska jag försöka ta tag i att skriva klart några recensioner som halkat efter, från oktoberläsningen. Och så ska jag sammanfatta min läsning för oktober och november, så håll utkik. Snart kommer fler uppdateringen. Min själ och mitt liv är tillbaka på banan!

2 kommentarer: