lördag 31 december 2016

Recension: Kattguden av Ingerun Sjösvärd



Beskrivning från Adlibris:

En lite stökig 11-årig pojke upptäcker att ett ont kattväsen håller på att ta över världen med hjälp av alla världens katter. Kan han stoppa henne? Vill han?

Halvvägs in i den här boken blev det så spännande att jag inte kunde sluta läsa. Ändå blev jag tvungen till sist, för jag var så trött att ögonen tårades. Så jag lämnade det sista kapitlet och epilogen till morgonen efter, och då hade jag lugnat ned mig lite och kunde läsa långsammare.

Det här är urban fantasy med något så udda som mytologi som inkluderar katter, precis som titeln Kattguden indikerar.

Som den bästa sortens bok inspirerar den mig till att skriva själv. Högre betyg kan en bok inte få.

Tack till Ingerun Sjösvärd för recensionsexemplaret.

Titel: Kattguden
Författare: Ingerun Sjösvärd
Förlag: Mrs Seasword
ISBN: 978-91-7683-973-7
Sidantal: 147
Mitt exemplar: recensionsexemplar från författaren

Köp boken här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar