onsdag 28 december 2016

Läs-it-snow 2016 - en sammanfattning

Läs-a-lot:en Läs-it-snow 2016 pågick från och med 21 december till och med 27 december.

Ambitionerna var stora eller förväntningarna i alla fall höga innan. Men realiteten blev annorlunda. Verkligheten kom ikapp.

För det första arbetade jag in i det sista.

Julhelgen var på just en helg, och sedan var det vardag och arbetsvecka igen. Bara det att det var jul och tid för underbart umgänge med nära och kära krockade lite med läsningen. Att jag sedan hade fullt upp med förberedelser innan, inte kan läsa i bil (även om jag är passagerare) och dessutom hade fullt upp efter julhelgen, gjorde ju inte saken bättre.

Därför blev starten usel, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Men jag ville så gärna och fortsatte att läsa.

Måste säga att jag hade kul medan jag läste och njöt av de lässtunder jag faktiskt fick, och det är ju huvudsaken. Att sedan statistiken inte blev som den borde och ser lite smått löjeväckande ut, åtminstone statistiskt sett, är en helt annan sak.

Jag listar utmaningarna igen. Fetad text betyder att jag klarade utmaningen, överstruken betyder att jag inte klarade den.


* Läs en feel-good-bok (för det tycker jag passar vid jul.)
* Läs en klassiker
* Läs MINST 1000 sidor under Läs-it-snow-veckan.
* Läs en tegelsten (över 500 sidor)
* Läs en bok med ett vintrigt/juligt omslag. Julkatten av Robert Westall.
* Läs en graphic novel
* Läs en bok med något rött på omslaget.
Julkatten av Robert Westall.
* Läs en bok under 200 sidor.
Julkatten av Robert Westall.
* Läs något av DIN favoritförfattare
* Läs valfri Harry Potter-bok (Älskar HP kring jul!)


Så till min vackra statistik.

Dag 1: 0 sidor.
Dag 2: 0 sidor.
Dag 3: 74 sidor.

Dag 4: 39 sidor.
Dag 5: 41 sidor.
Dag 6: 57 sidor.
Dag 7: 0 sidor.

Sammanlagt antal sidor:  211.

Utlästa böcker: 2.
Påbörjade böcker: 1.

Utläst: Julkatten av Robert Westall, Klyva vinden av Elisabeth Hjortvid.

Påbörjad: Falkens döttrar av Elvira Birgitta Holm.

Jag är ändå på något lustigt vis nöjd, för jag läste en julig bok som var riktigt mysig, Julkatten. Och jag lyckades äntligen läsa ut en riktigt dålig bok som jag hållit på med i evigheter, nämligen Klyva vinden, som jag läste de sista 80 sidorna i. Sedan hann jag till och med börja på ännu en bok, Falkens döttrar.

Jag hade läsglädje genom hela läs-a-lot:en, även om omständigheterna varit sådana att jag inte hunnit läsa. Det känns riktigt kul att läsa och jag ser fram emot allt jag ska läsa under nästa år. Förhoppningsvis kommer jag att få fler läs-a-lot-tillfällen även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar