fredag 29 april 2016

Friday Reads: extra hylltömningsutmaning i #hylltömning2016

Som ni nog vet vid det här laget är jag med i Nellys hylltömningsutmaning som heter #hylltömning2016 i sociala medier. Den går ut på att man varje månad får en eller ett par nya böcker att plocka från sin bokhylla och läsa, böcker som ska vara hyllvärmare och som ska ha stått i bokhyllan ett bra tag. För mig är det inga problem, för jag har massor av böcker som har blivit stående alldeles för länge. 2016 är året då jag läser hyllvärmare, blandat med recensionsexemplar och nya böcker som jag inte kan låta bli att köpa - men som jag ska läsa under detta år! - vi får se hur det går med det sistnämnda.

I alla fall kom Nelly på, hastigt och lustigt, att hon ville anordna en läs-a-lot nu i helgen. Hon annonserade tävlingen i ett inlägg i går (som jag läste först i dag). Vem som vill får vara med i läs-a-loten, man behöver inte vara med i hylltömningsutmaningen för det.

Läs-a-lot hylltömning2016 går ut på att läsa så mycket som möjligt från och med i dag klockan 15.00 (nu är jag lite sen med att berätta om detta), och tävlingen pågår fram till söndag klockan 15.00.

Inför läs-a-loten ska man visa upp sin tbr - sin läshög - och här presenterar Nelly sin - men jag fick ju reda på läs-a-loten först i dag, och ska precis nu när jag skrivit detta inlägg verkligen sätta igång att läsa. Dock har jag inga som helst problem att hitta böcker att läsa.

Först och främst ska jag avsluta läsningen av Odinsbarn av Siri Pettersen. Jag har de sista skälvande sidorna kvar. Jag är på 591 av 662, och tänkte läsa ut boken nu i kväll.

Jag håller på i en pocketbok samtidigt, som jag har läst i på luncherna på jobbet, haft i handväskan ute på resa och läst i på tåg och i väntan på buss. Det är Across the Nightingale Floor av Lian Hearn - där är jag på sidan 72 av 309.

Sedan har jag en hög recensionsböcker som väntar på mig, och av dem är det tre som jag ska satsa på i första hand under helgen:

  • Glastronen av Sarah J. Maas
  • Tidsklyftan av Jeanette Winterson
  • Ceremonin av Kiera Cass
Önska mig lycka till, för det tror jag att jag behöver! Häng gärna på du också! Vi får se hur det går; jag återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar