tisdag 6 november 2012

En dipp i smöret

Nu har jag en dipp i smöret. Var nu det uttrycket kom ifrån, kanske det att jag just nu skriver om en fäbodvall. Det går trögare idag, jag har kommit till ett tröghetsträsk, en mur, ett motstånd. Hittills har det gått lätt att skriva på NaNoWriMo, men nu, idag, när det är en spännande bok som lockar och som jag istället ägnat tid åt, när jag ägnat tid åt att umgås med en vän och göra annat än att skriva, även på tågtiden (då jag läst och vilat), går det svårare, trögare. Jag svamlar. Mitt skrivande blir ofokuserat och när jag igår och idag skrivit direkt på dator istället, märker jag att skrivandet blir svamligt och spretigt, inte alls lika bra som när jag skriver för hand. Lustigt.

Idag blir kanske första dagen som jag inte når det dagliga målet, 1667 ord. Men jag ligger över gränsen ändå, om man ser till hela tävlingen, eftersom jag skrivit fler än 1667 ord varje dag fram till idag. Inte ens Focus Booster har hjälpt mig idag. Och går det trögare, och jag prokrastinerar, då undviker jag att sätta på programmet också, så jag puttar mig själv ned i en nedåtgående spiral. Inte bra.

Nu har jag börjat använda nano-chatten istället, i hopp om att det ska få mig att fokusera. Jag är trött också. Skärpning. Nu ska jag försöka skriva i en tio minuter till, sedan ger jag upp för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar