måndag 31 januari 2011

Vips - en ny karaktär

Hur går skrivandet?

Det går bra. Jag är tillbaka i - renskriva på dator, nyskriva på papper i min svarta anteckningsbok.

29/1: 1084 ord.
30/1: 366 ord.

Lördagen föll väl ut, söndagen sämre. På söndagen kom jag till ett parti där jag inte riktigt visste hur jag skulle fortsätta, det var en oväntad del - en helt oplanerad del av romanen som hoppade fram. En karaktär jag inte hade en aning om som plötsligt gör entré. Roligt! Men innan jag kom på det klara med vem det egentligen var hp mötte, gick det trögt. Jag skrev några partier som jag kommer att stryka, där hp går in i fel butik. Med nyskrivet kom jag tillrätta med vad hon egentligen besökte för ställe, och vips hade jag den nya karaktären och massor av nytt att skriva - det flöt på bra igen.

Idag har jag skrivit 624 ord hittills, men dagen är inte klar än så jag hoppas uppnå 1000 ord idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar