måndag 3 januari 2011

Boktolva 2011

Jag är med på enligt Os boktolva. Jag ska läsa en bok av tolv olika författare under 2011 som jag aldrig tidigare läst något av. För att det inte ska ge upphov till någon stress, gör jag som O själv - jag listar fler än 12 författare så får vi se vilka jag läser... Listan kan komma att uppdateras. Just nu är det en salig blandning av olika författare jag känner mig nyfiken på, mestadels sådana jag har olästa böcker av redan nu i min bokhylla.

Alessandro Baricco

Anne Brontë

Arto Paasilinna

Carlos Ruiz Zafon

Dan Brown

Doris Lessing

Elisabet Nemert

Erica Jong

Fleur Jaeggy

Italo Calvino

Janet Evanovich

Kate Morton

Kjell Westö

Mario Vargas Llosa

Sarah Dunant

Shan Sa

1 kommentar:

  1. Kul att du hänger på! Vi har några författare gemensamt, andra är jag nyfiken på!

    Gillar Kollektivt självmord bäst av Paasilinna, men det var visserligen också den första jag läste. Ruiz Zafon står även i min hylla och väntar.

    SvaraRadera