måndag 14 januari 2008

Min lilla svarta

Skrivtiden 20:00-21:00 är över för den här gången. Första sessionen för veckan. Det har inte gått bra, men så var jag fruktansvärt trött också (och förbannad på min sega dator).

Dessutom har det varit en förfärligt jobbig dag också, på många sätt.

Så jag får nöja mig för i kväll och läsa i någon god bok istället.

Jag skrev i alla fall fem meningar, plus att jag renskrev vad jag skrivit 10/1 och 13/1 – vilket är två korta stycken i en av mina nya moleskineanteckningsböcker, stycken som tillsammans inte ens täcker första sidan…

Nåja, morgondagen blir förhoppningsvis en bättre dag.

Jag ska komma ihåg att ta med mig nämnda moleskineanteckningsbok i morgon bitti, så att jag har den tillgänglig när jag beger mig ut på stan, efter arbetsdagen. Jag ska ta och kolla in rean på väskor, för jag har tappat en sak för mycket med min nuvarande miniryggsäck (där stora facket inte har något blixtlås), och det kanske blir någon kaffepaus eller matpaus då jag kan passa på att skriva. Det borde ju fungera att skriva med en så väldoftande handgjord liten svart bok.

Om någon har tips på bra vardagsväska så hojta till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar