onsdag 2 januari 2008

Med måtta efter åtta


Med åtta inlägg på LiveJournal – fyra på svenska och fyra på engelska – bestämmer jag mig nu för att låta uppdelningen på mina två bloggar bli språklig istället för innehållslig. Jag ska öva på min amatörengelska, den rostiga och knaggliga, på LiveJournal, och här ska jag skriva på min förhoppningsvis bra mycket bättre svenska.

Dock tänker jag ändå försöka skriva om olika saker, mest om skrivande på den här bloggen och kanske något litet om annat kreativt skapande, sådant som ändå på något vis går hand i hand. Till exempel skulle jag vara on topic här om jag lade upp bilder till säg en barnbok som jag skriver… De olika slags kreativt skapande jag sysslar med går mer hand i hand än man tror. Och så låter jag fangirl@Gackt finnas på ett mer passande ställe… Även om musik alltid kommer att influera mig och mitt skapande när jag nu nästan jämt lyssnar på musik medan jag skapar.

Det får räcka för den här gången. Ni förstår hur jag menar och resonerar… En av de viktigaste sakerna författare ska tänka på är ju att inte underskatta sina läsare. (Om ni undrar över fotografiet med julkulorna ovan finns ett inlägg om det här.)

Och nu ska jag ut i snövädret på en förhoppningsvis inspirerande promenad innan jag tar itu med första skrivsessionen för nya året.

God fortsättning på nya året, allesammans!

2 kommentarer:

  1. Förstår absolut hur du menar och jag hänger såklart kvar!

    SvaraRadera
  2. Yay, tack så jättemycket! Det uppskattas verkligen! Jag värderar varje läsare högt, speciellt som jag inte har så många!

    SvaraRadera