fredag 30 oktober 2020

Helgfrågan v. 44 2020: vårens bokutgivning och Halloween


Helgfrågan hos Mia är denna gång handlar om vårutgivningen och i anslutning till den frågar hon:

Har du spanat in något nytt som du vill läsa?

Jag tittade runt på vårutgivningen enkom för att kunna svara på denna fråga.

Hittade en bok som jag blev påmind om, som jag redan sett fram emot och sett på Instagram tidigare: nästa bok av Siri Pettersen.

Hon kom tidigare ut med trilogin Korpringarna.

Nu kommer första boken i en ny trilogi som utspelar sig i samma universum. Den heter Järnulven, ges ut av B Wahlströms och mer finns att läsa om den på Norstedts förlagsgrupps sida om boken. Den kommer ut 16 april 2021 på svenska.

Bonusfrågan är:

Ska ni fira Halloween? 

Det korta svaret är nej. Vi firar Allhelgonahelgen genom att på Allhelgonadagen, mitt på dagen, tända ljus på gravarna uppe på kyrkogården och på Allhelgonaaftonen ta en promenad (till en annan kyrkogård i närheten) och tända ljus i minneslunden. Mer än så firar vi inte.

5 kommentarer:

  1. Låter som en intressant bok.

    SvaraRadera
  2. Den såg jag på hennes instagram idag! Har bara läst Odinsbarn.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst förra serien än.

    SvaraRadera
  4. Och jag som inte lyckats komma igång med första delen i den första trilogin... Den där nya kände jag inte till.

    SvaraRadera