onsdag 2 september 2020

Veckans kulturfråga v. 36

Veckans kulturfråga hos enligt O handlar om höstens utgivning och är som följer:

Vilken bok ser du mest fram emot att läsa i höst?


Jag har inte riktigt koll på utgivningen i höst men håller på och samlar på mig information. Hittills vet jag inte mer än ett par titlar, men det kanske räcker. Jag har ju egentligen redan nog med böcker hemmavid.

Svaret för min del blir Naomi Noviks nya bok. Jag har tidigare läst Uprooted och Spinning Silver och tyckte mycket om båda.

Den 29 september kommer hennes nya A Deadly Education och jag ser mycket fram emot att läsa den. Den utspelas på en magisk skola, mer vet jag inte. Titeln talar ju lite om vad slags skola det är eller vilken fara som lurar där. Och det räcker att veta så lite; jag köper och läser gärna när det gäller Naomi Novik.

3 kommentarer:

  1. Spännande! Jag har inte läst någon av hennes böcker.

    SvaraRadera
  2. har inte läst någon av hennes böcker heller. låter spännande

    SvaraRadera
  3. Författarnamnet är bekant men har inte heller läst något av henne. Så mycket författare och böcker, som tur är tar det inte slut ;)

    SvaraRadera