tisdag 8 januari 2013

Nytt år - nya skrivartag

Romanprojektet VK påbörjades med idéer och som planering i oktober 2012. Sedan som NaNoWriMo-projekt i november med resultat 53226 ord. Jag vann således (som ni kanske redan vet). Påbörjade fortsatt planering och strukturering av materialet i början av december, men fick för mycket i vardagen, både på jobbet och privat med jul och nyår. Så sedan dess har projektet vilat. Det kanske till och med behövde vila. Nu har det nya året börjat och det är dags att ta tag i projektet igen. VK, here I come! Jag har börjat med att sett ut en anteckningsbok som ska bli min "Journal of a Novel" som till exempel Maria Turtschaninoff talar om på sin blogg. Jag tänkte börja journalen med att läsa de hittills skrivna kapitlen och skriva reflektioner i journalen efter varje nytt kapitel jag läser. Spontana tankar och reflektioner samt idéer som föds eller sådant jag ser måste ändras/rättas till/omskrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar