tisdag 3 juli 2012

Flytet fortsätter

Nu har jag renskrivit både dagens och gårdagens ordskörd. Det renskrivna från i går, med lite redigering i själva renskrivandet landade på 404 ord. Närmare en sida alltså. Det är bättre än ingenting.

I dag skrev jag lite grand under morgonen, fast det jag skrev då var på novellen till torsdagens skrivarcirkel, ord som jag inte renskrivit än och som blev lite sökande.

På eftermiddagen däremot, när jag då satt på tåget, flödade orden. Jag skrev på ML, tredje boken i trilogin, skrev det som i renskrift har blivit 1158 ord, tre sidor.

Därmed har ML kommit över den magiska första 20k-gränsen! 20357 ord är manuset på just nu.

Under kvällen har jag suttit och funderat ut saker kring plot och bikaraktärer, gjort mindmaps. Kommit på en del avgörande saker... Genom att skriva för hand, göra mindmaps, känner jag efter i magen samtidigt och känner att det är helt rätt, det jag hittar på. Pusselbitar som faller på plats. Det är en härlig känsla. Flytet fortsätter. I morgon ska jag skriva vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar