måndag 5 november 2007

Kort kvällsrapport

Snabb statistik – antal ord per dag

1/11: Edurne: 2 257, Tusenskönan: 975

2/11: Edurne: 146, Tusenskönan: 0

3/11: Edurne: 3 450, Tusenskönan: 0

4/11: Edurne: 2 987, Tusenskönan: 0

5/11: Edurne: 1 780, Tusenskönan: 105

Som synes är det svårt att kombinera båda projekten samtidigt. Men det gick i torsdags (1/11) så det måste gå igen. Jag ska klara det i morgon. Summan för Edurne-projektet är enligt statistiken 10 620, men det är fel. Efter varje dag har jag skrivit ut vad jag skrivit under dagen, och herre min gud vad fel gjort av mig – korrekturläst! Det har inneburit småändringar, grammatik, typos och dylikt, men också tillägg, småord såväl som längre stycken. Dessa redigeringar har jag varit elak nog mot mig själv att inte räkna in i ”dagsskörden”. Således är där 160 ord extra som jag skrivit men inte räknat i ”dagsskördarna”, vilket då är straffet för att jag redigerar och korrigerar. MEN måste jag tillägga, rättandet får mig att komma på nya idéer, komma vidare när jag (högst tillfälligt och bara för någon minut i taget) fastnat.

Min sammanlagda summa ord är således just nu 10 780 ord.

En snabbredovisning av hur det går att skriva skulle vara: jättebra.

Ett ord som sammanfattar allt. Jag kommer ständigt på nytt att skriva. Jag har ett helt första kapitel på tolv sidor som jag (harkel) putsar på, och jag har fem sidor på kapitel två. Kapitel två är inte lika sammanhängande just nu, men jag är på god väg. Jag ska bara fylla i hålen. Samtidigt har jag många idéer om vad som ska hända, och så vidare. Jag leker med egennamn och betydelsen av dessa och undermeningar på nämnda namn. Och jag har inte ens kommit till den delen av berättelsen där fancluben kommer in i bilden (se tidigare inlägg och mina anteckningar till höger på sidan). Fancluben är långtifrån existerande än och långtifrån påtänkt. Men dit kommer jag så småningom. Just nu handlar boken om helt andra saker, mest om vänskap faktiskt, vänskapen mellan två väninnor vid namn Edurne och Caprice – Vinter och Impulsiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar