lördag 22 oktober 2016

Sammanfattning av readathon Fall into Fantasy



Alla böcker samlade.

Fall into Fantasy är över. Här är en liten sammanfattning och snabbanalys.

Sammanfattning av läsmaratonet


Helgläsningen är klart godkänd.

Lite värre blev det under veckan.

Måndagen blev på något vis del av helgen. Jag var på sluttampen av Her Fearful Symmetry och kunde inte sluta läsa. Det blir så när man läser varje stund man kommer åt under en dag, småstunder, längre stunder och dessutom gillar boken. Speciellt om det blir spännande och man verkligen ”kommer in i” läsningen. (Note to self: Det är så läsningen "ska vara" eller det är det man ska sikta på, under ett läsmaraton.)

Utlästa böcker.
När jag hade avslutat den, tyckte jag att jag ”borde” läsa ut den påbörjade Klyva vinden men det ville sig aldrig. (Måste man inte avsluta påbörjade böcker innan man börjar på nya? Nähä?)

Även om den är lättläst och borde vara underhållande, är den inte riktigt det än och därför gick det trögt. Hittills tycker jag bara att den är rörig och har ett undermåligt språk som inte passar för den historiska tidsåldern. Jag irriterar mig på småsaker i både innehåll och språk. Det gör det inte lättare.

Därför fortsatte jag halvhjärtat läsningen under tisdagen. Det var också därför som ”borde”-läsningen inte blev av under onsdagen och torsdagen. Jag hade lite ”book-hangover” från Her Fearful Symmetry också. Även om den dalade från fyrstjärnig till trestjärnig medan jag tänkte på den.

Så det var först när jag på fredagen bröt av helt och hållet som läsningen kom igång igen. Först tog jag mig an recensionsexemplaret Folk och väsen i skog och rymd, målarboken jag fick under fredagen.

Oavslutade böcker.
Sedan dök jag ned i det spännande, roliga och skruvade första Dylan Dog-albumet, De levande döda, och då kom jag igång med läsningen igen på allvar. (Läs "Dog" som hund och inte som att Bob Dylan dog.)

När jag läst ut kultalbumet under en sittning hoppade jag vidare till Varulv av Tormod Haugen av bara farten och hann läsa 54 sidor innan midnatt och läggdags.

Läsningen i statistiksiffror:

fredag: 96 sidor.
lördag: 118 sidor.
söndag: 46 sidor.
måndag: 156 sidor.
tisdag: 8 sidor.
onsdag: 0 sidor.
torsdag: 0 sidor.
fredag: 197 sidor.
Sammanlagt antal sidor: 621 sidor. (Plus Skriva-tidningen som också ramlade in i brevinkastet under fredagen.)

Utlästa böcker (och magasin):


  1. Folk och väsen i skog och rymd, en målarbok av Jesper Nordqvist
  2. Dylan Dog: De levande döda av Tiziano Sclavi
  3. (Skriva – magasinet för dig som skriver)
  4. Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger


Pågående bok:

Klyva vinden av Elisabeth Hjortvid – läste 8 sidor mitt i denna bok, från och med sidan 60-68.

Påbörjad bok:

Varulv av Tormod Haugen – började på boken under fredagskvällen och hann läsa 54 sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar