torsdag 10 april 2014

Oj, vad jag är nervös!

Det blev ingenting av med den tolfte mars hoppfulla "nu börjar jag att redigera". Det hade ju bara gått några dagar, å andra sidan, sedan jag avslutade första utkastet av mitt romanprojekt Jade.

Nu har jag, vare sig jag ville eller inte, tagit en längre paus, lika lång som författare råder en att göra (Revision & Self-Editing av James Scott Bell). Det har gått en månad sedan jag avslutade första utkastet och blev klar med det omedelbara efterarbetet.

Nu är det den tionde april. Och usch så nervös jag är! Riktigt jäkla nervös, men nu är det dags.

Nu har manuset kallnat så mycket att jag börjat glömma bort detaljer.

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp grönt te och ett par bitar mörk choklad och börja läsa Jade som om det var en helt vanlig bok, skriven av vem som helst som författare, min favoritförfattare rentav (har många sådana, fler än en), fast med den skillnaden att jag sitter med penna i hand och anteckningsblock och markeringspenna bredvid mig.

Dags att avlägsna sig från datorn. Nervositeten stiger. Nu är det dags. Jade, here I come.

1 kommentar:

  1. Spännande! Jag ska precis börja redigeringen av ett manus också, även om det bara var 2 veckor sedan jag skrev sista ordet.

    SvaraRadera