torsdag 6 december 2012

Vintermys och tågtrassel

Vi var inte så många på skrivargruppen idag, men det blev ändå en inspirerande stund. Roligt att läsa och ta del av andras texter, roligt att läsa upp sin egen text och få kommentarer.

Jag tackar verkligen för allt beröm jag får, alla värmande ord och all uppmuntran. Jag hade med ett kort avsnitt ur VK, en liten bit som jag redigerat.

Efter allt positivt och efter andra lika givande samtal efter den officiella delen av skrivarcirklandet var över, var jag full av inspiration och glädje då jag gick till tågstationen. Trots tågtrassel höll jag humöret uppe. Det blev middag och väntan med skrivtid istället för att komma hem tidigt. Första tåget inställt, det andra tåget framflyttat till en tid EFTER nästföljande tåg och ett försenat tredje tåg gjorde att jag kom hem ett bra tag senare än jag tänkt mig, som sagt. Snö och SJ går inte ihop. Men det gjorde inte mycket.

Själv myste jag när jag gick den korta biten hem efter tåget, julskyltning och snö ger trivsam vinterkänsla. Och i väntan på tåget och under tågresan hade jag värdefull tid till att skriva. Orden flödade.

Nu har jag renskrivit och konstaterat att jag fått ihop mer än dagskvoten idag: 1000 ord är mitt mål, 1027 ord fick jag ihop. Med energi efter dagens fina avslutning till att fortsätta skriva och redigera imorgon och framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar