lördag 5 februari 2011

Skriver just nu

Vad har jag skrivit idag, hitills?

Det har blivit 60 ord på PL, 60 av 1000, och det på en lördag. Let's face it, det är lättare för mig att hålla skrivrutiner under vardagarna. Tågtid är perfekt skrivtid för mig.

Det jag skrivit på mest och senast är veckans skrivuppgift i skrivarcirkeln jag går, 85 ord har det blivit på temat "barnet i mig". Vi ska skriva en text, valfritt vilket slags, och gestalta det inre barn vi var och fortfarande är i någon mån.

Samtidigt sneglar jag på skrivartävlingar, har hittat Mitranias och 1av3.se:s, och skulle vilja skriva noveller. Var väldigt länge sedan jag skrev något "novelligt", jag är mer för längre projekt annars. Men jag vill gärna bita tag i utmaningar. Så länge jag fullföljer dem - vilket är sällsynt. Så lätt att vara entusiastisk i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar