fredag 1 maj 2015

Friday Reads: boktips till helgen

På bokbloggar och Youtube figurerar Friday reads - där man säger vad man ska läsa under fredagskvällen och helgen. Nu är det bara Valborg och inte fredag, men det känns som fredag (fast det blev fredag medan jag skrev detta; nu är det efter midnatt). Det är i alla fall helg.

Under dagen i dag (läs: torsdag) har jag haft en del tågtid och lästid så jag har bläddrat och läst en hel del i den här boken. The Art of Character av David Corbett. En riktigt bra bok som jag varmt rekommenderar för alla skrivarnördar. Jag har jobbat med den ordentligt; jag har funderat och gjort ett par övningar och ivrigt bläddrat fram och tillbaka och läst här och där, fast jag vill läsa den från pärm till pärm också.

Jag tänkte försöka läsa lite i helgen... Mellan målande och skrivande. Jag har så många kreativa idéer för art journal och andra små pysselprojekt och det bara bubblar i mig vad gäller Jade. Så jag har svårt att bestämma mig och svårt att fokusera, splittrad slits jag mellan det ena och det andra och det tredje...

Så vad gör jag?

Glad Valborg, hursomhelst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar