tisdag 30 september 2014

Två skrivtävlingar att se fram emot - LitteraturMagazinet och Populär Poesi

Nu funderar jag på vad jag ska skicka in till LitteraturMagazinets stora novelltävling. Plus att jag klurar på om jag har någon bra dikt på temat "glädje" till Populär Poesis poesitävling Krispiga Kaskader.

Jag är lite sent ute för den förstnämnda tävlingen har sista inlämningsdag 9 oktober och den sistnämnda 6 oktober. Jag får nog gräva i byrålådan eller skriva något snabbt. Fast båda vill att man ska skicka in bidragen via e-post och det går ju snabbare än vanlig post.

Men när det gäller noveller brukar jag, de få gånger jag verkligen sätter mig ned och skriver sådana, skriva första utkastet på ett par timmar eller några få timmar under en kväll eller en dag. Någonting måste jag hitta som passar tävlingarna ovan...

1 kommentar:

  1. För dig som gillar skrivtävlingar:

    http://litteratursalongen.se/vinn-en-egen-forfattarcoach-i-6-manader/

    SvaraRadera