lördag 2 augusti 2014

Läsrapport juli 2014

I juli slog jag rekord gällande min läsning, så länge som jag bloggat om den, vill säga. Tack vare att jag var med i den svenska läs-a-loten och den internationella booktube-a-thon, läste jag bra mycket mer än vad jag hade gjort annars. Det blev hela 27 böcker!

  1. Keith Donohue: Centuries of June (avslutades i juli, lästes mestadels i juni)
  2. Elin Fahlstedt: Umbra (tillbakalämnad till biblioteket så den finns inte med på fotot)
  3. Charlaine Harris: Grave Surprise
  4. Kim W. Andersson: Alena
  5. Kim W. Andersson: Love Hurts (på svenska trots titeln)
  6. Theodor Kallifatides: Det gångna är inte en dröm
  7. Mary Shelley: Frankenstein
  8. Philippe Claudel: Monsieur Linh och den lilla flickan
  9. Martin Widmark: Fyrtornet i Son-Li (ljudbok)
  10. Kaoru Mori: Emma, volym 1
  11. Kaoru Mori: Emma, volym 2
  12. Nawal El Saadawi: Den stulna romanen
  13. Sara Olausson: Loranga, Masarin och Dartanjang, del 1
  14. Sara Olausson: Loranga 2
  15. Kaoru Mori: Emma, volym 3
  16. Kaoru Mori: Emma, volym 4
  17. Neil Gaiman & Dave McKean: Mitt vilda hår (bilderbok)
  18. Kaoru Mori: Emma, volym 5
  19. Patricia Wrightson: Nargonen och stjärnorna
  20. Kaoru Mori: Emma, volym 6
  21. Kaoru Mori: Emma, volym 7
  22. Natalia Batista: Sword Princess Amaltea, bok 1
  23. Yahaya Hassan: Yahaya Hassan (diktsamling)
  24. Tania Kjeldset: Juli
  25. Åsa Nilsonne: Smärtbäraren
  26. Lene Kaaberbøl: Silverhästen
  27. Lene Kaaberbøl: Hermelinen
Jag läste:
2 seriealbum
1 svensk manga
7 japanska mangaböcker (på svenska)
3 serieromaner
1 bilderbok (för barn)
4 ungdomsböcker
1 diktsamling
7 romaner
1 ljudbok (barnbok)

Dessutom påbörjade jag en del som jag räknar till augustis läsning: en ljudbok, en roman och en ungdomsbok.

2 böcker (romaner) var på engelska, resten på svenska.

17 böcker var mina egna.
10 böcker var låneböcker.
Sammanlagt blev det som sagt 27 böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar