lördag 14 januari 2012

Dags att damma av förra årets NaNoWriMo-projekt

Igår kväll tog jag fram pärmen med 2011 års NaNoWriMo-projekt som har fått legat och vilat sedan novembers slut, mer eller mindre. Jag har inte den allra senaste versionen utskriven, men väl en som innehåller det allra mesta från novembers galna skrivmånad. Med över 53 000 ord är det lite att gå igenom, och mycket nytt att skriva till. Jag har påbörjat redigeringen med första sidan på första kapitlet. Många överstrykningar blev det. Jag har en känsla av att det blir väldigt mycket stryka i första skedet av den här redigeringen. Men det är som det ska vara: texten vinner enormt på att överflödiga ord stryks. Tänkte fortsätta med redigeringen nu ikväll.

1 kommentar:

  1. Har tänkt att komma till slutet på min, men det har blivit lite avbrutet p.g.a. arbetet med att få Kedjor klart... ;-)
    Lycka till med din berättelse!

    SvaraRadera