tisdag 16 juni 2009

Hur går det med läsandet?

Nu har jag äntligen läst ut Flickan som lekte med elden. Det tog sin tid, eftersom jag plötsligt fick så lång paus, där jag bara ägnade mig åt att skriva... Det är svårt att kombinera dem båda, eftersom skrivandet tar så mycket energi. Det enda jag orkar läsa då är barnböcker och serietidningar... Men nu har jag läst ut Stieg Larssons bok. När jag väl tog mig tiden, gick det snabbt. Jag tog ett kort paus på lördagsnatten, följt av ett pass på söndagen och måndagen. Och vips under måndagskvällen läste jag ut boken. Det var oerhört spännande! Därför kunde jag inte låta bli att kasta mig över fortsättningen, Luftslottet som sprängdes, och läsa några sidor också på den. Nu har jag kommit till sidan 23.

Frågan är nu om jag ska lämna den åt sidan, eller parallelläsa...

Jag har ju lovat mig själv att läsa två böcker under juni: Flickan som lekte med elden, och Sharon och min svärmor.

Visserligen har jag läst fyra pjäser och fem barnböcker av varierande längd hittills under juni månad, men de ovanstående två var sådant som jag sade mig själv att jag "måste" läsa. Jag är ju med i Jorden runt på åtta böcker... Och vill inte förkasta det projektet innan jag ens har börjat. Jag får fundera på saken...

Men jag känner att det är dags för skrivarpass igen... Inte just nu, just nu är jag för trött... Nu är det dags för lite teveslöande. Men imorgon är det dags. Igår tog annat min tid, och också idag, men imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar