lördag 28 juni 2014

Nystart: Jättesöta anteckningsböcker

Ofrivillig bloggpaus har det blivit. Livet kom emellan. Jag har läst mycket men inte skrivit, knappt något alls. Nytt jobb har tagit all min energi och andra privata problem därtill.

Som en nystart köpte jag i dag två jättesöta anteckningsböcker (tips: gynna den lokala bokhandeln innan det är för sent!). I dessa hoppas jag kunna skriva noveller.

Romanprojektarbetet, Jade, har helt avstannat. Jag försöker skriva skrivpuffar/skrivövningar men kommer knappt någonstans.

Förutom dagbok har jag knappt skrivit alls senaste månaden. Nu vill jag verkligen komma igång igen. Några påbörjade novellprojekt har jag. Ska skriva ut det jag skrivit hittills på min senaste novellbörjan, Orakelvägen, och sedan försöka skriva klart det i anteckningsboken. Som vanligt har det blivit fragmentariskt. Delar av något som kan vara början, mitt och slut på novellen, men bitar fattas och jag måste börja lägga pussel. Försöka jobba mer strukturerat, från början till slut. Jobba för hand, skriva för hand, så eliminerar jag antalet distraktioner.

Senaste numret av Skriva har en stor artikel om synopsis. Den tänkte jag använda till nystart på romanen om Jade. Vill så gärna göra det jag verkar sämst på: att skriva klart och avsluta vad jag påbörjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar