onsdag 17 oktober 2012

Vilken är din författarpersonlighet?

K.M Weiland på bloggen Wordplay: Helping Writers Become Authors tar upp detta att det finns fyra personligheter, personligheter som appliceras på författare, på skrivande människor. Efter att ha läst igenom blogginlägget finner jag tydligt att jag är av den personlighet som kallas "The Melancholic Writer". Perfektionisten som på grund av självkritik och tvivel på sig själv fastnar och har svårt att avsluta projekt... En personlighet som dessutom är lite långsam när det kommer till skapande... och som sagt vill ha det så perfekt som möjligt (och helst lite till). Men svårigheter är till för att övervinnas...!

Vilken skrivarpersonlighet är du?

2 kommentarer:

  1. jag känner inte riktigt igen mig i någon av de där personligheterna, iaf inte mer än någon annan. Betyder det att jag inte ÄR någon författare? :o
    Huu!

    SvaraRadera
  2. Haha, Kati. Nja, det var VÄLDIGT få personligheter att välja bland. Jag kan tänka mig att vissa är en mix av dessa och andra någon helt annan. Du får skriva till en extra författarpersonlighet som passar dig själv!

    SvaraRadera