torsdag 28 juni 2012

YELLOW FRIED CHICKENz splittras

Gackts "band", Yellow Fried Chickenz splittras. Efter två år och ett album. Vad bra, säger jag elakt. Nej, men faktiskt... Jag ser hellre att Gackt gör solokarriär och egen musik än fegar och gömmer sig bakom ett dåligt band (med medlemmar som för all del var och en för sig kan vara bra musiker/artister) för att han inte tror att han kommer att slå internationellt utan de andra, och utan den andre sångaren i bandet, Jon, som för övrigt är amerikan, och såg himla sliskig ut på konserten jag var förra året. Då var jag besviken på att Yellow Fried Chickenz faktiskt var ett band, att inte Gackt (med bakgrundsmusiker) stod på egna ben och körde de låtar han faktiskt blivit populär för utanför Japan.

Dessutom hoppas jag på att han gör andra slags konserter i framtiden än det där bandframträdandet där Jon och han stod med nakna överkroppar och inte gjorde så mycket mer, och det på ett vis som sade: "vi står och ser coola ut och viftar med händerna på ett sätt som menar "bring it on" - kom här, publiken, fortsätt att skrika och beundra oss, vi står här och gungar i fem minuter till och gör inte ett jota förutom att sola oss i glansen".

Ja, jag erkänner, jag är liiite bitter på att de var så osympatiska i framträdandet. Inte trodde att musiken räckte, att det räckte med att framföra bra låtar - med Gackt som enda sångare - ingen uschlig Jon som inte har något där att göra förutom att hjälpa Gackt med engelskan...

Nu har jag bubblat färdigt om det... Hoppas på fler soloplattor från Gackt med musik som mer liknar de första albumen, då han faktiskt var riktigt bra... Anledningen till splittrandet står det mer om här. I korthet är anledningen att artisterna vill satsa var och en på egna saker och känner att de inte kan göra det när de också är med i ett band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar