onsdag 21 mars 2012

Världspoesidagen

Skrifva skrev om att det är världspoesidagen idag. Någonting jag helt glömt bort! För ett par år sedan firade jag världspoesidagen med några andra skrivande människor, men i år blev det ingenting av med det för mig... Jag hade totalt glömt bort att det var just idag. Kanske ska jag ändå försöka skriva lite dikt, såhär på kvällskvisten? Jag måste ju ändå få ihop något till morgondagens skrivarcirkel. Men jag sitter - fy fy! - och spelar facebookspel istället, CityVille som jag är helt fast i, och så Hidden Chronicles som jag precis börjat med häromdagen och också fastnat för. Inte bra med spel, de tar tiden från kreativt och läsande... Nu börjar dessutom snart Fredrik Lindströms dialektprogram... något jag vill se (jag tittar annars inte mycket på teve). Och så börjar jag bli väldigt trött... Ingen bra kombination. En minikort dikt kanske?

2 kommentarer:

  1. Visst är det lustigt att man får samvetskval över att man missat världspoesidagen. Jag erkänner att jag inte fick ihop någon dikt igår. Tröttheten tog över också mej.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag fick riktigt dåligt samvete! Som du säger, det är lustigt. Känns mer speciellt att man missar en sådan här dag än t.ex. Kanelbullens dag eller någonting sånt. Tröttheten fick råda hos mig med, jag skrev ingen dikt alls. Men på tordagen - dagen efter - blev det en dikt. Fast det är ju fel dag, liksom.

    SvaraRadera