måndag 29 mars 2010

Illustratören är igång samtidigt som författaren

Nu har jag jobbat ytterligare på DF. Idag läste jag igenom och redigerade manuset. Det blev lite omskrivningar; jag hade fel antal stavelser på ett par ställen, och så var det en del som inte flöt så bra som jag ville. Nu ser manuset bättre ut, men jag funderar fortfarande på ett par saker, undrar om jag ska ändra lite i handlingen eller inte.

Idag har jag även jobbat på akrylmålningarna, illustrationerna, till DF. Jag har bestämt mig för att använda mig av akrylmålningar, nu när jag ändå börjat med dem. Det är två pannåer än så länge. Jag tänkte avsluta dessa två, scanna in dem, och skicka med dem med manuset. Vill något förlag ha boken, kommer jag att fortsätta med resten av illustrationerna. Alternativt kommer jag fortsätta måla och göra klart alla illustrationer i händelse något förlag godtar boken - eller om jag skulle råka göra någon illustration som platsar bättre som en av de att skicka in tillsammans med manuset.

Men det är nog mindre troligt att jag gör fler illustrationer än de nämnda två. För jag har många andra målningar på gång, och en tavelutställning i maj att se fram emot. Så jag har nog att göra som det är, just nu.

För den som är intresserad finns akrylmålning nummer ett till beskådande här (Creative Harmony; min andra blogg om allt annat slags kreativt skapande; kika gärna in där!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar