tisdag 23 februari 2010

Sushi no suki

Prokrastinering just nu är spelet ”Sushi no suki”. Det finns att spela på en mängd olika ställen (länken ovan leder till första träffen). Prova bara att googla.

Eftersom jag är ett japanfan såväl som sushiälskare är det ett perfekt spel för mig. Man ska göra så många sushi man hinner, uppfylla kundernas order, innan de blir arga och galna och går sin väg och lämnar dig utan pengar. Man får lära sig fler och fler recept, och ska hinna med fler och fler kunder. Det är en liten övning i stresshantering.

Hittills har jag nått upp till att man på en dag ska tjäna in 15 000 kr. Den bedriften har jag bara lyckats med en gång, annars stannar jag på 10 000. På nivån 15 000 får jag få nöjda kunder och många missnöjda. Men jag är på väg att lära mig även de svåra och nyare recepten. ^^

Som ni hör är det en väldigt engagerad prokrastineringssyssla. En omgång tar längre och längre tid ju bättre man blir och desto fler dagar man arbetar på sushirestaurangen. Så det är ett tidsödande tidsfördriv.

Annars har jag upptäckt Farmville på Facebook (länken leder till Farmvilles egen hemsida). Ännu en prokrastinering, med många småstunder som blir mycket tid sammanlagt. Tänk att det kan vara så roligt med grödor och djur. Jag måste erkänna att jag har ett visst trädgårdsskötselintresse. Det var inte för inte som jag var den som, när jag var barn, plockade alla trädgårdens vinbär och dagdrömde samtidigt, liksom jag (i hemlighet) drömmer om en egen örtagård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar