söndag 30 december 2007

Riktigt rostig kalligrafi


Som jag berättade i ett tidigare inlägg var jag och köpte anteckningsbok (egentligen en gästbok) med naturaomslag. Då kunde jag inte visa bild på nämna bok, men det kan jag nu – se ovan!

Samma dag försökte jag också skriva två dikter i boken, en på första uppslaget och en på andra.

Jag var dock alldeles för otålig för att kunna skriva vackra bokstäver när jag samtidigt skulle hitta på vad jag skulle skriva. Så i kreativitetsflödet blev bokstäverna inte de vackraste, men jag försökte ändå skriva kalligrafi. Dock måste jag samtidigt hålla kvar i huvudet vad jag skulle skriva – så allting blev lite snabbt och stressat gjort – därav resultatet.

En gång, under nämnda diktskrivande, var det till och med så att jag råkade skriva något helt annat än jag tänkt, men eftersom det var skrivet med svart tusch var det inget att göra något åt, utan jag gjorde bara det bästa av situationen och fortsatte dikten, försökte styra upp det hela – på ett något klumpigt vis, måste jag tillstå.

Jag lägger upp bilder av det skrivna här också. Nu när jag har digitalkamera måste jag ju utnyttja tillfällena den bär med sig! Även om jag skäms lite för hur fult det blev!

Dessutom är det inte världens bästa dikter heller; de är mer av känsla än någon talang (hade jag kunnat hade jag redigerat å det grövsta i dem med rödpenna)…





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar