torsdag 9 augusti 2007

Tredje kapitlet blir andra kapitlet

Tredje kapitlet blir från och med nu andra kapitlet.

Orsaken till att jag berättar om det är för att jag skrivit om tredje kapitlet i tidigare blogginlägg, och även haft etiketten "tredje kapitlet" för dessa inlägg. Nu ändrar jag namnet på etiketten till “andra kapitlet” och ändrar likaså i mina gamla blogginlägg så att allting står enligt nya ordningen.

Jag beslutade att flytta alla kapitel som utspelas när Maximilian är fyra år yngre till en nyskapad "del 2", och därmed flytta fram alla kapitel som utspelas i bok Tusenskönans "nu" till en nyskapad "del 1". Således blir tredje kapitlet andra kapitlet.

Nytänk och funderingar har fått mig att flytta runt en hel del i senare kapitel. Dessutom har tillkommit ett tredje och fjärde kapitel med handling som jag inte visste någonting om så sent som för ett par dagar sedan. Resultatet av dessa omflyttningar blir förtätad historia, och ökad mystikfaktor. Kort sagt: ett mycket bättre slutresultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar