onsdag 23 juni 2021

Midsommarläsutmaning 2021


I morgon torsdag 24/6 kl. 8.00 drar ett lite kortare läsmaraton igång. Mia på Mias bokhörna står för denna utmaning. Midsommarläsutmaningen pågår till och med söndag 27/6 kl. 20.00.


Jag tänkte fortsätta läsa i Wolf Hall av Hilary Mantel, som jag precis har påbörjat, började läsa i går tisdag. 

I dag var jag på biblioteket och lånade två böcker jag reserverat, Spy x Family volume 3 av Tatsuya Endo och Tag och skriv! - Fjorton författare om sitt skrivande. Båda dessa tänkte jag också påbörja, om inte i dag så i morgon.

Dessutom håller jag på att läsa en diktantologi med modern albansk poesi; den tänkte jag börja om från början i så att jag läser även förordet ordentligt innan jag ger mig på dikterna.

En ljudbok håller jag också på att lyssna på då och då: Harun och Sagornas hav av Salman Rushdie. Vi får se om jag lyssnar något på den också nu i helgen.

Om man vill använda taggar så är det taggen #midsom21 som gäller. Jag återkommer med vilken läsning det faktiskt blir senare. Ofta blir det något helt annat än man tänkt sig och ibland finns det andra böcker som lockar mer än ens TBR.

Jag uppdaterar nog även på mitt Instagram-konto, så titta gärna in där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar