fredag 1 januari 2021

#hyllvärmare2020

Under 2020 hade jag som ett av mina läsmål en hyllvärmarutmaning, precis som under förra året.

Som mål 2020 skulle jag läsa 24 hyllvärmare under året, eller två stycken per månad i snitt. Jag definierade böcker jag köpt/fått för mer än ett år sedan som hyllvärmare, från 2018 och bakåt.

Den här utmaningen klarade jag lätt, utan några problem eftersom de flesta böcker jag har är hyllvärmare. Jag läste hela 31 stycken och då var det ändå tre månader, februari, juni och december, under vilka jag inte läste några hyllvärmare alls.

Här nedan listas alla hyllvärmare månadsvis.

 

Januari

1. Anders Björkelid: Frostskymning

 

Februari

-

 

Mars

2. Eva Holmquist: Attentaten i Gallus
3. Eva Holmquist: Gallus brinner
4. Rumiko Takahashi: Ranma ½, 20: Ryogas seger
5. Rumiko Takahashi: Ranma ½, 21: Sådan far, sådan son

 

April

6. Nguyễn Ngọc Thuần: Blunda och öppna ditt fönster
7. Rumiko Takahashi: Ranma ½, 22: Ranmas mor

 

Maj

8. Hisae Iwaoka: Aomanjuskogen 1
9. Diana Wynne Jones: House of Many Ways

 

Juni

-

 

Juli

10. Tony DiTerlizzi: Kampen för WondLa

 

Augusti

11. Tony DiTerlizzi: Striden om WondLa
12. Sofia Samatar: A Stranger in Olondria
13. Misaho Kujiradou, Courtney Love & D.J. Milky: Princess Ai, bok 1
14. N.K. Jemisin: The Fifth Season
15. Magnus Florin: Trädgården
16. Laini Taylor: Mörk ängel
17. Olof Lagercrantz: Om konsten att läsa och skriva

 

September

18. Laini Taylor: Blod & Stjärnstoft
19. Carole Wilkinson: Purpurdraken
20. Ted Chiang: Stories of Your Life and Others

 

Oktober

21. Ursula K. Le Guin: Mörkrets vänstra hand
22. Madeleine Bäck: Vattnet drar
23. Julie Kagawa: Järnkonungen

November

24. Charlaine Harris: Grave Secret
25. Sarah Rees Brennan: Outtalat
26. Kristin Cashore: De utvalda: Tankeläsaren
27. Kristin Cashore: De utvalda: Monstrets dotter
28. Kristin Cashore: De utvalda: Hemligheternas rike
29. Brandon Sanderson: Uppstigningens brunn I
30. Brandon Sanderson: Uppstigningens brunn II
31. Tatiana de Rosnay: Ryskt bläck  
 

December

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar