lördag 11 april 2020

Deltidsrapport i Påskläsutmaningen 2020

Det har gått bra med läsningen hittills i Påskläsutmaningen 2020.

Under torsdagen var jag till biblioteket och lånade Draktänderna - Frankas samlade äventyr, del 1. Det är samlingsvolym av seriealbum skrivna och tecknade av Henk Kuijpers. Så den boken har fått samsas med de övriga två jag ägnat lästiden åt under Skärtorsdagen och Långfredagen.

Under Skärtorsdagen läste jag:
Draktänderna: 27 sidor.
Jonathan Strange & Mr Norrell: 29 sidor.
Till alla killar jag har gillat: 186 sidor.
Sammanlagt under Skärtorsdagen: 242 sidor.

Under Långfredagen läste jag:
Draktänderna: 55 sidor.
Jonathan Strange & Mr Norrell: 6 sidor.
Till alla killar jag har gillat: 141 sidor.
Sammanlagt under Långfredagen: 202 sidor. Därmed läste jag ut första boken: Till alla killar jag har gillat av Jenny Han.

På Goodreads skrev jag om boken:

"Fluffig, lättsam, mysig. Lite besviken på breven och att de inte ledde till större konsekvenser eller förvecklingar, och att det bara blev trassel med två av de fem. Bäst var syskonrelationerna, familjelivet."

Sammanfattningsvis har jag alltså läst 444 sidor hittills i Påskläsutmaningen. Det är tre dagar kvar. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar