måndag 2 mars 2020

Utlottning av Jeanette Wintersons Frankissstein

Bilden lånad av Hannele.
Hannele med bloggen Hanneles bokparadis har en utlottning som jag gärna är med på. Boken som lottas ut är Frankissstein: en kärlekshistoria av Jeanette Winterson.

Jeanette Winterson är en av mina favoritförfattare. Jag har läst sju böcker av Winterson tidigare.
Dessa är:

  • Fyrväktaren
  • Tidväktaren
  • Skapelsens kön
  • Tyngd
  • Passionen
  • Skymningsporten
  • Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar


Därtill har jag fem böcker av Winterson som jag inte läst ännu, som står och väntar i min bokhylla.

Hennes utgivning består av ännu fler böcker, och jag hoppas kunna samla på mig alla så småningom.

Jag är nyfiken på alla de böcker av henne som jag ännu inte läst, men mest nyfiken är jag just nu på just Frankissstein: en kärlekshistoria, hennes senast utgivna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar