fredag 3 juni 2016

Read-along: Röta av Siri Pettersen

Jag är lite efter här, men jag har i alla fall anmält mig hos Nelly på Nellons bokblogg - jag är med i en read-a-long nu i juni, av Röta, andra boken i trilogin av Siri Pettersen. Första boken var Odinsbarn, och jag bloggade om den också, vid min förra read-a-long.

Såhär beskriver Nelly det på sin blogg (citat från hennes blogginlägg den 28 maj):

Read-a-long:en kommer att pågå mellan den 28 maj (som är idag) t.o.m. den 25 juni. Ni kan alltså börja läsa redan idag, om ni vill. Det är upp till er. Anledningen till att jag skriver att ni kan börja läsa redan idag är för att ni ska ha en chans att hinna läsa första delen till utsatt datum. Den 25 juni skriver vi alltså vårt sista inlägg för då ska vi ha läst sista kapitlet.

Här har ni också datumen för när ni ska lägga upp era inlägg. Blir bara tre tillfällen denna gång eftersom andra boken ju är ca 100 sidor kortare än den första. 



11 juni: Vi skriver ett inlägg på respektive blogg om den första delen vi läst. (s. 7-194)

18 juni: Vi skriver ett inlägg om den andra delen vi läst. (s. 195-355)

25 juni: Vi skriver om tredje och sista delen. ( s. 356-slutet)

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag gillar de här böckerna! Har läst alls tre och nu har jag tvingat min man att börja läsa Odinsbarn :)

    SvaraRadera