fredag 10 juni 2016

Läsrapport: maj 2016

Trots att jag knappt läste något alls under två veckor mot slutet av månaden, förutom de allra sista dagarna i maj då jag läste som en tok, för att hinna med att avsluta vissa recensionsexemplar innan månadens slut, hann jag med att läsa hela nio böcker i maj. Inte så tokig siffra för att vara mig. Jag brukar hamna på ungefär en och en halv eller två böcker i veckan. (Så tänk vad jag hade hunnit läsa om jag inte hade tagit nästan två veckors ledigt mitt i.)

Böckerna jag läste var följande:

  1. Jeff Lemire & Dustin Nguyen: Descender, Vol 1: Tin Stars (160 sidor)
  2. Eva Holmquist: Kedjor känns bara när du rör dig (224 sidor)
  3. Holly Black: Den kallaste flickan i Coldtown (442 sidor)
  4. Eva Holmquist: Det är inte så lätt som du tror (212 sidor)

Sammanlagt antal lästa sidor: 2629

Det blev bara recensionsexemplar, förutom en av böckerna. Seriealbumet Descener, Vol 1: Tin Stars köpte jag på BookDepository. Det var också det enda som var på engelska. Annars brukar det bli åtminstone någon bok till på engelska, men den här gången var det som sagt recensionsexemplar som gällde och det innebär böcker på svenska (än så länge).

Böcker på engelska: 1
Böcker på svenska: 8

Skrivna av kvinnor: 8
Skrivna av män: 1

Nya författare: 3 nya, om man räknar seriealbumet som gjort av en författare.

Länder representerade: USA, Sverige, Kanada.

Seriealbum: 1
Ungdomsböcker: 8
E-böcker: 2 (båda ungdomsböcker)

Bäst: Tin Stars och Den kallaste flickan i Coldtown.
Sämst: Ceremonin eller Glastronen

Jag kommer att uppdatera detta inlägg med recensioner. Jag ligger efter med recensionerna, men de kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar