torsdag 21 april 2016

Authorathon - halvtid

Halvvägs in i Authorathon kan jag konstatera att jag läst en hel del, trots att jag jobbat och haft mycket annat för mig, men att det blivit delvis andra böcker än planerat, hitintills.

Här är en sammanfattning av hur det gått måndag-tisdag-onsdag på detta läsmaraton.

Utmaningarna var följande:


  1. Read a book by a favorite author
  2. Read a new-to-you author  LÄST!
  3. Give an author a second chance
  4. Read a debut author (2015 or 2016)
    LÄST!
  5. Read a book written by more than one author
    LÄST!
  6. Read a book from an author who is from a different continent than you are


Jag har läst Because of Winn-Dixie av Kate DiCamillo. Hon är för mig en ny författare. Boken läste jag under tisdag-onsdag, och den var på 182 sidor. Det var punkt nummer 2.

Som punkt nummer 4 har jag läst Hej hej vardag av Louise Winblad. Hon är en debutförfattare som utkommit med sin första bok nu, 2016. Det är en seriebok på 160 sidor.

Jag har läst Leopardkvinnan, en seriebok, av Yann och Schwartz, på 64 sidor, och därmed uppfyllt punkt nummer 5.

Dessutom läste jag under måndagen ut Mutantupproret 99,4 % DNA av Martin J Sällberg. Recension kommer under dagen.

Och så har jag läst 28 sidor i Odinsbarn av Siri Pettersen.

Så hittills denna vecka har jag läst 406 sidor, Mutantupproret 99,4% DNA och Odinsbarn exklusive. Med dessa två har jag väl läst ungefär 550 sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar