söndag 28 februari 2016

Läs-a-lot-sport16: dag 5-6

På fredagen, dag 5 av #läsalotsport16, åkte min fästman och jag i väg på en liten minisemester. Vi åkte till Uppsala, min fästman för att gå på öl- och whiskymässan, jag för att hälsa på mina föräldrar, som bor där.

Fredagen tillbringades alltså i väldigt gott sällskap, men det blev inte mer läst än vad jag hann med på morgonen innan vi åkte, nämligen endast 8 sidor. Därmed kom jag fram till och läste till och med sidan 100,i De vilda detektiverna.

På lördagen återvände vi hem, och jag hann med att läsa riktigt mycket under lördagskvällen, trots att jag även tittade på början av Melodifestivalen, kl 21-22 och därefter på Castle en timme.

Statistiken ser därför ut som följer:

dag 5: 8 sidor lästa i De vilda detektiverna.

Dag 6: 169 sidor.

Sammanlagt antal lästa sidor under veckan hittills: 406 sidor.
Lyssnande i tid: 4 timmar, 54 minuter och 45 sekunder.

Antal utlästa böcker: 2

Kommentarer:

Jag trodde att jag skulle kunna hinna med att läsa mer, så jag är inte riktigt nöjd med veckan hittills. Hade hoppats att hinna längre i De vilda detektiverna, ja, till och med ha läst ut den under lördagen, men det visade sig inte riktigt vara en realistisk plan.

Livet har kommit emellan, först med influensa och sedan med resa, men jag har i alla fall lyckats med en del av vad jag föresatt mig. Nu ska jag bara fortsätta att läsa i De vilda detektiverna och komma en bra bit på den även i dag.

Förhoppningsvis hinner jag avsluta boken innan februaris slut – och då är det måndagen också, som är den 29/2, som jag lite grand glömmer bort, fast då jobbar jag också, så då kommer jag inte att hinna läsa lika mycket.

Vi får se hur det går. Just nu är jag i alla fall på sidan 273 av 728.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar